Sunday, February 22, 2009

PERJALANAN HIDUPKU MASIH PANJANG….

terkadang badanku akan merasa letih
terkadang mataku akan merasa layu
terkadang tanganku akan merasa sakit
terkadang kakiku akan merasa lenguh
terkadang jiwaku akan merasa resah
terkadang imanku akan terasa rosak

tapi aku sedar perjalananku masih panjang
masih banyak yang perlu aku lakukan
dan aku sedar perjalananku belum terang
masih banyak yang perlu aku korbankan
malah aku sedar perjalananku penuh cabaran
masih banyak yang perlu aku tetapkan

aku tak perlu risau
andai Tuhan dalam hatiku
menemaniku dan membantuku

aku tak perlu risau
andai nabi di hadapanku
membimbingku dengan sunnah baginda
dan menghadiahkanku dengan syafaatnya

aku tak perlu risau
andai abah mamaku di kananku
merestuiku dan mendoakanku

aku tak perlu risau
andai sahabat2 seperjuanganku di kiriku
seiring sejalan bersama berjuang denganku

aku tak perlu risau
andai kakak adik keluargaku di belakangku
menjagaku dan sentiasa menyokongku

aku kini tahu tiada yang perlu aku risaukan
kerana mereka semua ada di sekelilingku
terus mendoakan aku

No comments:

Post a Comment